Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΟΚΙΜΙΟΥ

΄ Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Δοκιμίου «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος»

Το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» στοχεύοντας στην ανάδειξη της προσωπικότητας, του έργου και της εποχής του Ελευθερίου Βενιζέλου προκηρύσσει τον Θ΄ Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Δοκιμίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με θέμα: «Το γλωσσικό ζήτημα 1911-1917: από την καθαρεύουσα στα “Ψηλά Βουνά” και το “Το Αλφαβητάρι με τον Ήλιο”».

Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων όλης της χώρας οι οποίοι καλούνται να αναφερθούν στις φάσεις του γλωσσικού ζητήματος την περίοδο 1911-1917, να σχολιάσουν τη γλωσσική κατάσταση της περιόδου και να αξιολογήσουν τι σηματοδότησε η εισαγωγή και διδασκαλία των βιβλίων “Ψηλά Βουνά” και “Αλφαβητάρι με τον ήλιο” στην εκπαίδευση.

Στο φετινό διαγωνισμό θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δυνατότητας σύνθεσης εκ μέρους των μαθητών. Τα κείμενα των δοκιμίων, τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 2.000 λέξεις, θα είναι ατομικές εργασίες και θα γραφούν εκτός ωρών διδασκαλίας.


Θα κατατεθούν είτε σε χειρόγραφη μορφή είτε γραμμένα στον υπολογιστή, έτσι ώστε να είναι ευανάγνωστα (η Επιτροπή Αξιολόγησης διατηρεί το δικαίωμα να μην αξιολογήσει δυσανάγνωστα κείμενα, ενώ δε θα αξιολογούνται συλλογικές εργασίες).

Οι μαθητές μπορούν να ανατρέξουν για ενδεικτική βιβλιογραφία στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος: http://www.venizelos-foundation.gr. Τα δοκίμια πρέπει να διακρίνονται για τη λεκτική τους αρτιότητα και ωριμότητα, την πρωτοτυπία των ιδεών και την ικανότητα οργάνωσης της σκέψης.

Τα γραπτά δοκίμια θα υποβληθούν στο σχολείο μέχρι τις 14 Ιανουαρίου 2011.

Τα σχολεία θα διαβιβάσουν τα δοκίμια των μαθητών στα αρμόδια Γραφεία και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να τα αποστείλουν ταχυδρομικά στην Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού του Ιδρύματος στη διεύθυνση: Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Βενιζέλος» Πλατεία Έλενας Βενιζέλου, Χαλέπα 73133 Χανιά μέχρι τις 28 Ιανουαρίου 2011. Το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» ορίζει την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού, η οποία αποτελείται από τρία (3) μέλη, εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (φιλόλογους ή/και ιστορικούς με ειδίκευση στη νεότερη ελληνική ιστορία). Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιηθούν στο τέλος Φεβρουαρίου 2011.

Τα μέλη της Επιτροπής αξιολογούν τις εργασίες και τις βαθμολογούν στην 20βαθμη κλίμακα. Ο τελικός βαθμός αποτελείται από το άθροισμα των επί μέρους βαθμών. Στις εργασίες που ενδεχομένως ισοβαθμούν απονέμεται ολόκληρο το αντίστοιχο βραβείο.

Στους μαθητές που θα διακριθούν θα απονεμηθούν βραβεία σε ειδική τελετή, η οποία θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά το Μάρτιο του 2011, μήνα θανάτου του Ελευθερίου Βενιζέλου (παραμονή του πολιτικού του μνημόσυνου). Τα έξοδα μετακίνησης και φιλοξενίας των βραβευομένων μαθητών και ενός συνοδού θα καλυφθούν από το Ίδρυμα.

Τα βραβεία για τους νικητές θα είναι τρία (3) κατά σειρά επιτυχίας και θα απονεμηθούν ως εξής:

Στον πρώτο νικητή 1.500 €

στο δεύτερο νικητή 900 € και

στον τρίτο νικητή 600 €.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε να απευθύνεστε στο e-mail: info@venizelos-foundation.grΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. και στην ιστοσελίδα http://www.venizelos-foundation.gr, καθώς και στα γραφεία του Ιδρύματος στα τηλέφωνα 28210-56008, 28210-51555 και στο Fax: 28210-56009.


Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ    ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ

Εσωτερική Διανομή:

1. Γραφείο κας Υπουργού

2. Γραφείο κας Υφυπουργού

3. Γραφείο κου Γενικού Γραμματέα                                                  

4. Γραφείο κου Ειδικού Γραμματέα

5. Δ/νση Ιδιωτικής Εκπ/σης

6. Δ/νση Ειδικής Αγωγής

7. Δ/νση Εκκλησιαστικής Εκπ/σης

8. ΔΙΠΟΔΕ

9. Δ/νση Ξένων και  Μειονοτικών Σχολείων

10. Δ/νση Σπουδών Δ.Ε.
Τμήμα Γ΄
Για το έγγραφο πατήστε εδώ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

    * 17-11-10 Καθορισμός Θέσεων Πρακτικής Άσκησης Σπουδαστών Τ.Ε.Ι.
    * 17-11-10 Παράταση Υποβολής προτάσεων για Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων Ερευνητών
    * 17-11-10 Οργανικά κενά Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης για μεταθέσεις σε ΣΜΕΑΕ, σχολικού έτους 2010-2011
    * 17-11-10 Υποτροφίες Αυστρίας σε Αλλοδαπούς Φοιτητές
    * 17-11-10 18ος Διεθνής Διαγωνισμός Μουσικής για Νέους (Βουκουρέστι, 7-13 Μαϊου 2011)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα ... Η Μήδεια στον Ευριπίδη λέει «θα προτιμούσα να πολεμήσω τρεις φορές παρά να γεννήσω μία»

Στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν έχαιρε μεγάλης υπολήψεως. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν φτιάξει κοινωνίες πολεμιστών και εμπόρων που ήταν κατεξοχήν ανδροκρατικές, ενώ οι γυναίκες ήταν χρήσιμες για τη σεξουαλική ικανοποίηση των ανδρών και βέβαια για την αναπαραγωγή. Η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών ήταν οι σοβαρότερες αρμοδιότητες που είχε η γυναίκα. Οι μητέρες είχαν σοβαρότατη αποστολή να επιτελέσουν, κυρίως όταν έπρεπε να αναθρέψουν αγόρια, γιατί τα νεογέννητα κορίτσια ήταν γενικώς ανεπιθύμητα. Η συνήθης πρακτική για ανεπιθύμητα παιδιά, δηλαδή κορίτσια ή άρρωστα νεογέννητα, δεν ήταν βρεφοκτονία, αλλά η εγκατάλειψή τους σε μια ερημιά, η «έκθεσις». Τοκετός στην αρχαιότητα. Ανάγλυφο του 5ου π.Χ αιώνα Σύμφωνα με ιστορικές εκτιμήσεις, το 10% των νεογέννητων κοριτσιών πετιόντουσαν στις ερημιές και πέθαιναν.