Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

13 κανόνες ζωής ικανοί να φέρουν ευτυχία και επιτυχία στη ζωή μας

Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος θεωρείται ως ένας από τους πιο σοφούς και πιο πρακτικούς ανθρώπους στην ιστορία. Η ακόλουθη λίστα περιγράφει τα πιο σημαντικά από τα στάνταρντ που ακολουθούσε ο ίδιος.
Στην αυτοβιογραφία του ο Φραγκλίνος αφιέρωσε 15 σελίδες στη μικρή αυτή λίστα αρχών -το περισσότερο που έχει αφιερώσει ποτέ σε ένα θέμα. Ένιωθε πως χρωστάει όλη του την επιτυχία και ευτυχία σε αυτές τις αρχές και κατέληξε γράφοντας πως ελπίζει «ωστόσο, κάποιοι από τους απογόνους να ακολουθήσουν το παράδειγμα και να επωφεληθούν από αυτές.»

Αν και ο Φραγκλίνος θεωρούνταν σοφός, ο ίδιος πολλές φορές δεν το πίστευε. Εάν και πολλοί από μας ίσως να έχουμε σκεφτεί ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε, τότε μάλλον θα πρέπει να σκεφτούμε τούτο:
«ο Βενιαμίν Φραγκλίνος είχε πάει στο σχολείο μόνο δύο χρόνια, και σήμερα, μετά από 150 χρόνια από το θάνατό του, τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια παγκοσμίως εξακολουθούν να πλέκουν το εγκώμιό του. Εάν ένας άνθρωπος με δύο χρόνια εκπαίδευσης μπόρεσε να τα καταφέρει, τότε θα ήμασταν αν μη τι άλλο ανόητοι να μην προσπαθήσουμε καν.
Το σχέδιο: Εφαρμόζουμε, κατά σειρά, αυτές τις αρχές, μία κάθε φορά, για μία ολόκληρη εβδομάδα. Όταν θα έχουμε τελειώσει, ξεκινάμε πάλι από το νούμερο ένα και επαναλαμβάνουμε τον κύκλο. Μετά από έναν χρόνο, θα έχουμε ολοκληρώσει και τις 13 αρχές από 4 φορές. Σιγά-σιγά, μας έχουν γίνει συνήθεια, ενώ η παραγωγικότητά μας, η αυτοπεποίθηση και ο τρόπος με τον οποίο μας βλέπουν οι άλλοι παρουσιάζουν μεγάλη πρόοδο.
  1. Εγκράτεια – Δεν χρειάζεται να τρώμε μέχρι να σκάσουμε και να πίνουμε μέχρι να μεθύσουμε.
  2. Σιωπή – Μιλάμε μόνο όταν αυτό που θα πούμε είναι προς όφελος δικό μας ή κάποιου άλλου. Αποφεύγουμε τη φλυαρία. Με άλλα λόγια, μαθαίνουμε και εφαρμόζουμε την τέχνη του να ακούμε. Για κάποιο λόγο έχουμε όλοι δύο αυτιά και ένα στόμα.
  3. Τάξη – Το κάθε πράγμα πρέπει να έχει τη θέση του. Σε κάθε ασχολία μας πρέπει να αφιερώνουμε το δικό της χρόνο. Βάζουμε σε τάξη τα πάντα στη ζωή μας: την καθημερινή μας ρουτίνα, το γραφείο μας, το πρόγραμμά μας και τα ραντεβού μας.
  4. Αποφασιστικότητα – Αποφασίζουμε να κάνουμε όσα πρέπει να κάνουμε. Και διεκπεραιώνουμε με επιτυχία όσα αποφασίσαμε. Ακόμα και αν στο παρελθόν δεν καταφέραμε να κάνουμε όσα είχαμε αποφασίσει, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να τα καταφέρουμε τώρα και να είμαστε προσηλωμένοι σε αυτό. Μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως το να πηγαίνουμε στο γυμναστήριο 2 φορές την εβδομάδα, να κοιτάμε τους ανθρώπους στα μάτια, να λέμε καλημέρα στους συναδέλφους μας πριν χωθούμε στο γραφείο μας ή να κάνουμε έναν καινούργιο φίλο.
  5. Οικονομία – Δεν χρειάζεται να ξοδεύουμε άσκοπα. Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να μην ξοδεύουμε τίποτα, ούτε αφορά αποκλειστικά και μόνο τα οικονομικά. Τα χαρίσματά μας και τα ταλέντα μας είναι κάποια από τα πράγματα που συχνά ξεχνάμε να μοιραστούμε με τους άλλους. Θα πρέπει να αναζητήσουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε με τις ικανότητές μας τόσο τον ίδιο μας τον εαυτό όσο και τους άλλους. Δεν χρειάζεται να πηγαίνουν χαμένες.
  6. Εργατικότητα – Δεν θα πρέπει να χάνουμε χρόνο. Φροντίζουμε να απασχολούμαστε πάντα σε κάτι χρήσιμο και αποφεύγουμε τις άσκοπες ασχολίες.
  7. Ειλικρίνεια – Δεν χρειάζεται να λειτουργούμε βάση του δόλου. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε αθώα και δίκαια, ενώ όταν μιλάμε, θα πρέπει να ακολουθούμε ανάλογη στάση. Η ειλικρίνεια είναι ένας γρήγορος τρόπος για να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση και να νιώσουμε έντιμοι. Το χαρακτηριστικό αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι άλλοι να μας σέβονται.
  8. Δικαιοσύνη – Δεν θα πρέπει να σφάλλουμε, προσβάλλοντας τους άλλους ή αμελώντας τα οφέλη που είναι χρέος μας.
  9. Μετριοπάθεια – Αποφεύγουμε τα άκρα.
  10. Καθαριότητα – Δεν θα πρέπει να ανεχόμαστε τη βρωμιά στο σώμα, τα ρούχα και το σπίτι μας. Το να είμαστε ευπαρουσίαστοι τόσο εμείς οι ίδιοι όσο και το σπίτι μας δείχνει πολλά για το ποιοι είμαστε. Εάν αφιερώσουμε τον απαραίτητο χρόνο σε αυτό, τότε οι άλλοι θα μας βλέπουν καλοβαλμένους και ως άτομα που φροντίζουμε με προσοχή τα υπάρχοντά μας.
  11. Ηρεμία – Δεν θα πρέπει να ξοδευόμαστε σε ασήμαντα πράγματα ή να εμπλεκόμαστε σε καταστάσεις που θα μπορούσαμε να έχουμε αποφύγει. Οι μεγαλύτεροι ηγέτες είναι αυτοί που μπορούν να χειριστούν μία έντονη κατάσταση παραμένοντας ήρεμοι και συγκεντρωμένοι.
  12. Αγνότητα – Ποτέ δεν θα πρέπει να κάνουμε κατάχρηση της σεξουαλικής ικανοποίησης λόγω πλήξης, αδυναμίας ή με σκοπό να βλάψουμε τη δική μας γαλήνη ή τη φήμη κάποιου άλλου.
  13. Ταπεινότητα – Θα πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Ιησού και του Σωκράτη. Οι ταπεινοί άνθρωποι δεν είναι ντροπαλοί και αδύναμοι. Αντιθέτως, είναι οι γενναιότεροι πολεμιστές από όλους, καθώς διαθέτουν και αυτοπεποίθηση και ανιδιοτέλεια.

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.