Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η υπερθέρμανση του πλανήτη μας "πνίγει" το Κιριμπάτι

Οι πολίτες του Κιριμπάτι έχουν ένα απλό, πλην ακριβό αίτημα για την κατασκευή ενός τοίχου που θα διατηρήσει το νησί τους, πριν εξαφανιστεί μέσα στον Ειρηνικό καθώς η υπερθέρμανση του πλανήτη ανεβάζει τη στάθμη της θάλασσας παγκοσμίως.

Ο πρόεδρος του νησιού, Ανότε Τονγκ, όταν τον ρωτούν δίνει πάντοτε την ίδια απάντηση: «Δεν έχουμε τους πόρους και η προστασία από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, θα μπορούσε να κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια».



Ένα από τα κύρια ερωτήματα που ανησυχούν τους 190 υπουργούς περιβάλλοντος που συνεδριάζουν αυτήν την εβδομάδα στο Κανκούν του Μεξικού, είναι πως οι χώρες θα προσαρμοσθούν στις υπάρχουσες συνέπειες ενός θερμότερου πλανήτη και ποιος θα πληρώσει για αυτό.

Αυτός είναι επίσης ένας από τους κύριους τομείς, στους οποίου υπάρχει η μεγαλύτερη κινητικότητα στην κατά τα άλλα τελματωμένη κλιματική διαδικασία.
Οι πρωτοβουλίες για να βοηθηθούν οι χώρες να οικοδομήσουν τις άμυνες τους εναντίον της υπερθέρμανσης, θα είναι κατά πάσα πιθανότητα, ένα από τα πιο σημαντικά συμπεράσματα των συνομιλιών της Κανκούν, όταν ολοκληρωθούν.

Η διαφοροποίηση έρχεται καθώς οι κυβερνήσεις όλο και περισσότερο αναγνωρίζουν ότι η κλιματική αλλαγή συμβαίνει ήδη, κάτι που σημαίνει ότι οι πόροι δε μπορούν πλέον να κατευθύνονται στην διακοπή της εκπομπής των αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως.

Μόνο το 10% των χρημάτων που κατευθύνονται σε προγράμματα κλιματικής αλλαγής, διοχετεύεται στην προσαρμογή, σύμφωνα με την ομάδα βοήθειας Oxfam. Τα υπόλοιπα χρησιμοποιούνται για να αναγκαστούν οι αναπτυσσόμενες χώρες να χαμηλώσουν τα επίπεδα μόλυνσης, αλλά αυτό αρχίζει να αλλάζει.

 Πέρυσι οι ηγέτες όλου του κόσμου, υποσχέθηκαν 30 δισ. δολάρια για κλιματική βοήθεια στις φτωχές χώρες μέχρι το 2010 και ανέλαβαν μία μακρόχρονη δέσμευση να ενισχύσουν τη χρηματοδότηση στα 100 δισ. μέχρι το 2020, σημειώνοντας το πιο σημαντικό αποτέλεσμα στην κατά τα άλλα αποτυχημένη διάσκεψη της Κοπεγχάγης. Τα χρήματα θα κατανεμηθούν εξ ίσου στην ελάφρυνση και την προσαρμογή.

Στο Κανκούν οι κυβερνήσεις επρόκειτο να συμφωνήσουν στη δημιουργία ενός παγκόσμιου κλιματικού ταμείου που θα βοηθούσε να διοχετευθούν αυτές οι νέες χρηματοδοτήσεις σε προγράμματα που να αντιμετωπίζουν την κλιματική αλλαγή και να μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον αναπτυσσόμενο κόσμο.

Υπάρχουν επίσης σχέδια για τη σύσταση μιας «Επιτροπής Προσαρμογής» στο πλαίσιο του ΟΗΕ, η οποία θα συμβουλεύει τις χώρες για το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους πόρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να απαντούν στην αύξηση των καταιγίδων, τη ξηρασία, τις πλημμύρες και τα άλλα φυσικά φαινόμενα που οι επιστήμονες συνδέουν με ένα θερμαινόμενο πλανήτη.

Ο Ντέηβιντ Ουάσκου της Oxfam America, είπε ότι η δημιουργία ενός νέου ταμείου αποτελεί ένα βήμα- κλειδί στη διεθνή κλιματική διαδικασία και θα δώσει στις φτωχότερες χώρες κάποια ελπίδα ότι οι υποσχέσεις που δόθηκαν στην Κοπεγχάγη για χρηματοδότηση, δεν ήταν κενές περιεχομένου.

Τα μικρά νησιωτικά κράτη εδώ και καιρό βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εκκλήσεων να ενισχυθεί η χρηματοδότηση της προσαρμογής αλλά πολλές άλλες χώρες, που βίωσαν σκληρές καιρικές συνθήκες τα τελευταία πέντε χρόνια, συμπαρίστανται με το επιχείρημα ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή στους πόρους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.