Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα αγόρια έχουν καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά

Στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του PISA 2009, η ισότητα των φύλων, σε επίπεδο επιδόσεων, φαίνεται να έχει επιτευχθεί περισσότερο στις φυσικές επιστήμες και λιγότερο στην κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά. Συγκεκριμένα, οι διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ των δύο φύλων είναι ιδιαίτερα μεγάλες στην κατανόηση κειμένου (τα κορίτσια προηγούνται των αγοριών κατά 39 μονάδες) σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στα μαθηματικά (12 μ. υπέρ των αγοριών) και τις φυσικές επιστήμες. Ειδικότερα, τα κορίτσια στην Ελλάδα εμφανίζουν σημαντικά υψηλότερη μέση επίδοση από τα αγόρια και στις φυσικές επιστήμες (διαφορά 10 μ.).
Τα αγόρια αποκτούν το προβάδισμα στα μαθηματικά
με τη μέση επίδοσή τους να είναι στατιστικά σημαντικά υψηλότερη έναντι αυτής των κοριτσιών (διαφορά 14 μ.). Οσον αφορά την κατανόηση κειμένου, στην οποία δόθηκε βάρος στον διαγωνισμό του 2009, οι διαφορές υπέρ των κοριτσιών παρατηρούνται και στην Ελλάδα (διαφορά 47 μ.). Μάλιστα, η διαφορά στις επιδόσεις μεταξύ των δύο φύλων αυξάνεται περαιτέρω σε επιμέρους κλίμακες της κατανόησης κειμένου, και συγκεκριμένα σε αυτές που αφορούν τον «αναστοχασμό και αξιολόγηση» (διαφορά 57 μ.) και τα «συνεχή κείμενα» (διαφορά 51 μ.).
Επιπλέον, περισσότερα κορίτσια επιτυγχάνουν άριστες επιδόσεις (7,7% κορίτσια και 3,4% αγόρια βρέθηκαν στις κλίμακες 5 και 6), ενώ περισσότερα αγόρια εμφανίζουν περιορισμένες αναγνωστικές δεξιότητες και αδυνατούν να επιτύχουν στο βασικό επίπεδο του αναγνωστικού εγγραμματισμού (13,2% κορίτσια και 29,7% αγόρια κάτω από το επίπεδο 2).
Καθώς το ενδιαφέρον για την ανάγνωση και τη χρήση αποτελεσματικών μαθησιακών στρατηγικών συνδέονται με τις επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου, η εξεύρεση τρόπων και η παροχή μέσων για την καλλιέργεια και την κατάκτησή τους από το μαθητικό πληθυσμό της Ελλάδας συνιστούν μια σημαντική πρόκληση για το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.

Βασω Χατζηνικητα
Kathimerini

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα ... Η Μήδεια στον Ευριπίδη λέει «θα προτιμούσα να πολεμήσω τρεις φορές παρά να γεννήσω μία»

Στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν έχαιρε μεγάλης υπολήψεως. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν φτιάξει κοινωνίες πολεμιστών και εμπόρων που ήταν κατεξοχήν ανδροκρατικές, ενώ οι γυναίκες ήταν χρήσιμες για τη σεξουαλική ικανοποίηση των ανδρών και βέβαια για την αναπαραγωγή. Η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών ήταν οι σοβαρότερες αρμοδιότητες που είχε η γυναίκα. Οι μητέρες είχαν σοβαρότατη αποστολή να επιτελέσουν, κυρίως όταν έπρεπε να αναθρέψουν αγόρια, γιατί τα νεογέννητα κορίτσια ήταν γενικώς ανεπιθύμητα. Η συνήθης πρακτική για ανεπιθύμητα παιδιά, δηλαδή κορίτσια ή άρρωστα νεογέννητα, δεν ήταν βρεφοκτονία, αλλά η εγκατάλειψή τους σε μια ερημιά, η «έκθεσις». Τοκετός στην αρχαιότητα. Ανάγλυφο του 5ου π.Χ αιώνα Σύμφωνα με ιστορικές εκτιμήσεις, το 10% των νεογέννητων κοριτσιών πετιόντουσαν στις ερημιές και πέθαιναν.