Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όνειρα σε Άλλη Γλώσσα":Πρόγραμμα εκπαιδευτικών προβολών από το ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης


«Όνειρα σε Άλλη Γλώσσα» της Λουκίας Ρικάκη Πρόγραμμα Εκπαιδευτικών Προβολών

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με εξέχοντες κινηματογραφιστές αλλά και αρμόδιους φορείς διοργανώνει Προγράμματα Εκπαιδευτικών Κινηματογραφικών Προβολών, στοχεύοντας στη δημιουργία μιας συνεχούς επαφής των μαθητών σχολείων από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με την κινηματογραφική τέχνη αλλά και με ζητήματα που αφορούν σε σύγχρονους κοινωνικούς προβληματισμούς.

«Όνειρα σε άλλη γλώσσα»
ένα βραβευμένο ντοκιμαντέρ της  Λουκίας Ρικάκη


Έχει σημασία σε ποιά γλώσσα ονειρεύεται ένα παιδί; Δεν θα έπρεπε αλλά όταν η ζωή ακολουθεί τη δική της πολυπλοκότητα τότε και τα όνειρα μιλούν τη δική τους γλώσσα. Γλώσσα με αλήθεια, χιούμορ, πίκρα, απορία, τρυφερότητα, αγάπη. Και τα όνειρα γίνονται τόπος και δύναμη ζωής σε όποια γλώσσα, σε όποια συνθήκη και αποκαλύπτονται όταν βρουν γόνιμη γη.


Μια ταινία, 216 παιδιά, 21 χώρες, 46 δάσκαλοι, 80 ώρες κινηματογραφικό υλικό, 7 μήνες μοντάζ,  ένα σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον

ΒΡΑΒΕΙΑ:
1ο ΒΡΑΒΕΙΟ KAΛΥΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ & ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΝΤΑΖ ΣΤΟ 4ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ- ΧΑΛΚΙΔΑ 2010

«Όνειρα σε άλλη γλώσσα» -Ντοκιμαντέρ (68')
Σενάριο – Σκηνοθεσία – Φωτογραφία: Λουκία Ρικάκη
Μοντάζ: Γιάννης Νταρίδης
Μιξάζ: Κώστας Μπώκος
Μουσική: Κωστής Ζευγαδέλλης

Το ντοκιμαντέρ της Λουκίας Ρικάκη προσεγγίζει και καταγράφει τη ζωή σε ένα σχολείο πολύ ξεχωριστό…  Ένα σχολείο που απέχει τριακόσια περίπου μέτρα από την Πράσινη Γραμμή που τέμνει τη Λευκωσία στα δύο. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό παρθεναγωγείο που χτίστηκε στα 1859, στη Φανερωμένη, στο κέντρο της παλιάς Λευκωσίας και το οποίο μετά από μία περίοδο εγκατάλειψης, μετά από την τουρκική εισβολή, σήμερα επαναλειτουργεί στεγάζοντας δημοτικό και γυμνάσιο. Με 46 δασκάλους στο δυναμικό του και φιλοξενώντας 216 μαθητές από 21 χώρες (Κύπρος, πρώην ΕΣΣΔ, Ιράκ, Βουλγαρία, Φιλιππίνες, Κίνα, Τουρκία…), αποτέλεσε την αφορμή έμπνευσης για την σκηνοθέτιδα Λουκία Ρικάκη, η οποία επιχείρησε να προσεγγίσει τις ιδιαιτερότητες αυτής της σχολικής μονάδας, σε σχέση με το σύγχρονο και αναδυόμενο πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

«Ποιός άνεμος μας έφερε εδώ; Ένα πολύχρωμο σχολείο, πολύ ξεχωριστό στη Λευκωσία»
Με τα λόγια της σκηνοθέτιδας: «Βρέθηκα στην Κύπρο σε μια διημερίδα εκπαιδευτικών για να παρουσιάσω την ταινία μου “Ο Άλλος”. Εκεί είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με τους εξαίρετους εκπαιδευτικούς του σχολείου της Φανερωμένης, οι οποίοι είχαν αναλάβει και την υλοποίηση της ημερίδας. Ήταν βράδυ την πρώτη φορά που σταθήκαμε στα σκαλιά και άρχισαν να μου εξηγούν τι γίνεται πίσω από τις μεγάλες τους πόρτες. Το σενάριο είχε ήδη αρχίσει να γεννιέται στο μυαλό μου». Με αυτόν τον τρόπο γεννήθηκε μια ταινία, βασισμένη σε αληθινές ιστορίες υπαρκτών προσώπων. «Εργαστήκαμε κυρίως με ένστικτο, με πολλή αγάπη, αφιερώσαμε άπειρες ώρες παρατήρησης και συνομιλίας με παιδιά κάθε ηλικίας. Επέμεινα να δώσω σ’ εκείνα τον λόγο, περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο».

Πρόγραμμα Προβολών
Πρωινές Προβολές για τα σχολειά από 14  Οκτωβρίου 2010 κατόπιν συνεννόησης με την υπεύθυνη οργάνωσης προβολών

Υπεύθυνη για οργάνωση προβολων: Σταματία Αντωνάτου
Τηλ.: 210 3418584 (8.30π.μ.-1.00μ.μ.), 697 4926755 (8.30π.μ.-9.30μ.μ.)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Το Αργεντίνικο Τάνγκο σας δίνει ραντεβού το Σάββατο 16 Απριλίου στο Cyber's

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα ... Η Μήδεια στον Ευριπίδη λέει «θα προτιμούσα να πολεμήσω τρεις φορές παρά να γεννήσω μία»

Στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν έχαιρε μεγάλης υπολήψεως. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν φτιάξει κοινωνίες πολεμιστών και εμπόρων που ήταν κατεξοχήν ανδροκρατικές, ενώ οι γυναίκες ήταν χρήσιμες για τη σεξουαλική ικανοποίηση των ανδρών και βέβαια για την αναπαραγωγή. Η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών ήταν οι σοβαρότερες αρμοδιότητες που είχε η γυναίκα. Οι μητέρες είχαν σοβαρότατη αποστολή να επιτελέσουν, κυρίως όταν έπρεπε να αναθρέψουν αγόρια, γιατί τα νεογέννητα κορίτσια ήταν γενικώς ανεπιθύμητα. Η συνήθης πρακτική για ανεπιθύμητα παιδιά, δηλαδή κορίτσια ή άρρωστα νεογέννητα, δεν ήταν βρεφοκτονία, αλλά η εγκατάλειψή τους σε μια ερημιά, η «έκθεσις». Τοκετός στην αρχαιότητα. Ανάγλυφο του 5ου π.Χ αιώνα Σύμφωνα με ιστορικές εκτιμήσεις, το 10% των νεογέννητων κοριτσιών πετιόντουσαν στις ερημιές και πέθαιναν.