Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κοιτάξτε τα μάτια και όχι το χαμόγελο της Μόνα Λίζα

Μικροσκοπικά γράμματα και αριθμούς διατείνονται πως ανακάλυψαν ιστορικοί τέχνης να περιέχονται στα μάτια του περίφημου ζωγραφικού πίνακα Mona Lisa του Leonardo Da Vinci.
Μέλη της ιταλικής εθνικής επιτροπής για την πολιτιστική κληρονομιά υποστηρίζουν πως αριθμοί και γράμματα μπορούν να παρατηρηθούν όταν μεγεθυνθεί η εικόνα του ζωγραφικού πίνακα, η οποία όμως πρέπει να βρίσκεται πρώτα σε υψηλή ανάλυση. «Στο γυμνό μάτι τα σύμβολα αυτά δεν είναι ορατά με ένα όμως μεγεθυντικό φακό αυτά μπορούν να παρατηρηθούν» δήλωσε ο Silvano Vinceti πρόεδρος της επιτροπής.
«Στο δεξιό μάτι εμφανίζονται τα γράμματα LV τα οποία μπορούν να ερμηνευθούν ως τα αρχικά του ονόματος του Leonardo Da Vinci και στο αριστερό μάτι υπάρχουν κάποια σύμβολα που όμως δεν μπορούν ακόμη να καθοριστούν», δήλωσε ο Vinceti
για να συμπληρώσει: «Είναι δύσκολο για να διακρίνουμε ακριβώς τι γράφουν αλλά κάποια από εμφανίζονται ως τα γράμματα GE ή απλά το γράμμα Β, ενώ στο τόξο της γέφυρας που υπάρχει στο υπόβαθρο μπορεί να παρατηρηθεί είτε ο αριθμός 72 είτε σε το L και ο αριθμός 2».
Η ανακάλυψη ενός βιβλίου 50 ετών ήταν η αιτία, σύμφωνα με τον Vinceti για να ασχοληθεί η επιτροπή με τα κρυμμένα σύμβολα στον πίνακα Mona Lisa. «Είμαστε ακόμη στην αρχή της έρευνας και ελπίζουμε να πάμε βαθύτερα γύρω από το μυστήριο αυτό και να ανακαλύψουμε περισσότερες λεπτομέρειες το γρηγορότερο δυνατό. Είναι όμως αξιοσημείωτο πως κανένας στο παρελθόν δεν πρόσεξε αυτά τα σύμβολα και είμαστε σίγουροι πως δεν πρόκειται για λάθος αλλά τοποθετήθηκαν εκεί από τον Da Vinchiγια κάποιο σκοπό», δήλωσε ο πρόεδρος της ιταλικής επιτροπής στην βρετανική εφημερίδα Daily Mail. Ο πίνακας της Mona Lisa εκτίθεται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.