Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το έμφυτο ταλέντο είναι αυτό που δημιουργεί "Χαρισματικούς ανθρώπους" ;


Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι το ταλέντο είναι κάτι που αφορά στη γενετική. Με λίγα λόγια ότι υπάρχουν “έμφυτα ταλέντα” αθλητών, “χαρισματικοί μουσικοί” και “καλλιτέχνες εκ γενετής”. Όσοι όμως πιστεύουν ότι οι ιδιοφυΐες γεννιούνται και δε γίνονται, καλύτερα να το ξανασκεφτούν, σύμφωνα με τον Αμερικανό συγγραφέα David Shenk…
Σύμφωνα με τον ίδιο, η επιστήμη έχει αποδείξει ότι οι ικανότητές μας προέρχονται από μια διαδικασία ανάπτυξης, πράγμα που συμπεριλαμβάνει και όσα λαμβάνουμε από τα γονίδιά μας.

Πριν από έναν αιώνα, οι γενετιστές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα γονίδια λειτουργούν μηχανικά, διαγράφοντας την ίδια πορεία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο ανεξαρτήτως προσώπου. Πλέον οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι τα γονίδια επιδρούν διαφορετικά ανάλογα με τον άνθρωπο.
"Δεν υπάρχουν γενετικοί παράγοντες που μπορούν να μελετηθούν ανεξάρτητα από το περιβάλλον”, επισημαίνει ο Michael Meaney, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο McGill στον Καναδά, προσθέτοντας: "και δεν υπάρχουν περιβαλλοντικοί παράγοντες που λειτουργούν ανεξάρτητα από το γονιδίωμα".

Αυτό σημαίνει πως τα πάντα στον άνθρωπο, η προσωπικότητα, η εξυπνάδα, η ικανότητα,καθορίζονται στην πραγματικότητα από τις ζωές που ζούμε. Οι επιστημονικές εξελίξεις, απορρίπτουν, επομένως την ιδέα του “έμφυτου”.
"Σε κάθε περίπτωση ένα ζώο ξεκινάει τη ζωή του με την ικανότητα να αναπτυχθεί με μια σειρά από διαφορετικούς τρόπους", επισημαίνει ο Patrick Bateson, βιολόγος του Πανεπιστημίου του Cambridge στο πρακτορείο Bloomberg, προσθέτοντας ότι η ανάπτυξή του εξαρτάται από τη συγκεκριμένη οντότητα.
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, αυτό δε σημαίνει ότι τα γονίδια δεν μετράνε. “Δεν υπήρξε ποτέ περίπτωση να είμαι εγώ ο Κριστιάνο Ρονάλντο. Μόνο ο ίδιος είχε την ευκαιρία να γίνει ο Κριστιάνο Ρονάλντο που γνωρίζουμε”.
                                                                                                                                             enet.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.