Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα σειρά πειραμάτων και δραστηριοτήτων για παιδιά στο Ευγενίδειο Ίδρυμα

"Η Επιστήμη γράφει Ιστορία"

Η πρώτη ενότητα της νέας χρονιάς σάς ταξιδεύει πίσω στο χρόνο στις ανακαλύψεις που άλλαξαν για πάντα την πορεία της ανθρωπότητας! Διάσημοι αλλά και αφανείς επιστήμονες, μυθικά πειράματα, ίντριγκες και αντιδικίες υφαίνουν έναν αόρατο ιστό γεγονότων που οδήγησαν στην εξέλιξη της επιστήμης στη σημερινή της μορφή! Κάθε Σάββατο και Κυριακή από 15 Ιανουαρίου έως 27 Φεβρουαρίου το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Πειράματα Ώρα 13:30 – 14:10
(προτείνεται για παιδιά άνω των 9 ετών και ενήλικες)

Η αρχή του Αρχιμήδη: Η λύση του μυστηρίου της κορώνας του βασιλιά και η ανακάλυψη της άνωσης από τον Αρχιμήδη. Γιατί τα σώματα είναι ελαφρύτερα μέσα στο νερό; Τίνος ήταν τελικά ο «Δύτης του Καρτέσιου»;
Η μηχανή του Ήρωνα: Αιώνες πριν την εφεύρεση της ατμομηχανής, ο Ήρωνας από την Αλεξάνδρεια μετατρέπει τη δύναμη του ατμού σε κίνηση και φτιάχνει την πρώτη ατμομηχανή στην ιστορία. Δείτε πώς έμοιαζε!

Η πτώση των σωμάτων: Τα πειράματα του Γαλιλαίου από τον πύργο της Πίζας: μύθος ή πραγματικότητα; Τι είναι οι σωλήνες του Νεύτωνα και τι μας δείχνουν για την πτώση των σωμάτων; Η επαλήθευση της υπόθεσης του Γαλιλαίου στη Σελήνη από το πλήρωμα του Apollo 15 το 1971.
Η πρώτη εικόνα κυττάρων: Ποιος είδε πρώτος τα κύτταρα και γιατί τα ονόμασε «κελιά» (cells); Τι πίστευαν οι επιστήμονες για τους ζωντανούς οργανισμούς πριν από 500 χρόνια;
Κίνηση Μπράουν: Το παράξενο φυσικό φαινόμενο που έδωσε το βραβείο Νομπέλ στον Αϊνστάιν το ανακάλυψε ένας βιολόγος!

Δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους
Ώρες 16:30 έως 17:30 (προτείνεται για παιδιά άνω των 9 ετών και ενήλικες)
Το εκκρεμές του Νεύτωνα: Μικροί και μεγάλοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα εκκρεμές το οποίο θα αποτελείται από 5 σφαίρες. Με τη βοήθειά του ο Νεύτωνας μελέτησε την κρούση και τη μεταφορά ορμής από σφαίρα σε σφαίρα.
Οι ηλιακές κηλίδες του Γαλιλαίου: Φημολογείται ότι ο Γαλιλαίος τραυμάτισε σοβαρά την όρασή του στην προσπάθειά του να παρατηρήσει τις ηλιακές κηλίδες. Στη δραστηριότητα αυτή θα μάθετε γι’ αυτές μέσα από τη ζωγραφική.

Μικρές Ιστορίες Επιστήμης
Η άγνωστη ζωή του Γαλιλαίου: Και όμως κινείται;
Ώρες 17:30 έως 18:00 (προτείνεται για παιδιά άνω των 10 ετών και ενήλικες)
Μία εντυπωσιακή αφήγηση γεμάτη πολιτικές ίντριγκες, θρησκευτικές διαμάχες και συνομωσίες, μυστικιστικά μαθηματικά, πειράματα που ίσως και να μην έγιναν ποτέ και το μύθο γύρω από το πείραμα του Πύργου της Πίζας. Γιατί ο Γαλιλαίος πίστεψε το ηλιοκεντρικό σύστημα του Κοπέρνικου, τι ανακάλυψε με το τηλεσκόπιό του και για ποιους λόγους τον καταδίκασε η φοβερή Ιερά Εξέταση; Θα ταξιδέψουμε μαζί στα τέλη του 16ου και στις αρχές του 17ου αιώνα για να ανακαλύψουμε άγνωστες πτυχές της ζωής του πολύ γνωστού σε όλους μας Γαλιλαίου.
Σημείωση: Για τις δραστηριότητες αυτές δεν γίνεται κράτηση, μπορείτε να τις παρακολουθήσετε με το εισιτήριο της Διαδραστικής Έκθεσης. Σε περίπτωση μεγάλης προσέλευσης θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Στο ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ
Η επιστήμη στα χέρια σας!

Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, αποτελεί ένα περιβάλλον, όπου το «πάντρεμα» της επιστήμης με την τεχνολογία υλοποιείται με τον πλέον πρωτότυπο και  μοναδικό τρόπο:  Μέσα από «έξυπνα» εκθέματα συνδεδεμένα με την καθημερινότητα, που προκαλούν το μυαλό και τη σκέψη!
Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας, μία από τις πλέον οργανωμένες εκθέσεις επιστημονικού χαρακτήρα στη χώρα μας, άρχισε να δημιουργείται το 2003 σε συνεργασία με το γνωστό γαλλικό επιστημονικό κέντρο Cites des Sciences et de l’Industrie!

Σκοπός της Έκθεσης
Σκοπός της Διαδραστικής Έκθεσης Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου είναι να συμβάλλει στην εκπαίδευση των επισκεπτών της και ιδιαίτερα των νέων, όσον αφορά στο επιστημονικό και τεχνολογικό πεδίο, μέσα από μια σύγχρονη αντίληψη για τη διάδοση της γνώσης. Προσφέροντας εκπαιδευτικά ερεθίσματα σε ένα σύγχρονο, φιλικό περιβάλλον, που θα είναι ταυτόχρονα ενδιαφέρον, ελκυστικό και ευχάριστο, το Ίδρυμα Ευγενίδου ευελπιστεί να εμπνεύσει ένα πνεύμα συνεχούς επιστημονικής και τεχνολογικής εξερεύνησης για όλες τις ηλικίες. Παράλληλα όμως, σκοπός του είναι να κινητοποιήσει τον κόσμο, ώστε να  ανακαλύψει ότι οι τεχνολογίες αιχμής, οι επιστήμες και τα επιτεύγματά τους, μπορούν να είναι προσιτές σε όλους, να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης και να προσφέρουν μια ιδανική ευκαιρία ψυχαγωγικής διεξόδου. Έτσι, η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας μπορεί να αποτελέσει μια «άλλη», εναλλακτική προσέγγιση στην εκμάθηση των επιστημονικών νόμων και αρχών, συμπληρωματικά με τις μεθόδους και τις πρακτικές του σχολικού συστήματος, ειδικά για το απαιτητικό σε ερεθίσματα νεανικό κοινό.

Τι θα δείτε
Στους τρεις ορόφους της Διαδραστικής Έκθεσης, οι επισκέπτες κάθε ηλικίας έχουν τη δυνατότητα να εξετάσουν τις γνώσεις τους και να «ξυπνήσουν» την περιέργειά τους. Η Έκθεση εκτείνεται σε τρεις ορόφους και περιλαμβάνει τρεις θεματικές ενότητες: Ύλη και Υλικά (Ισόγειο), Επικοινωνία: Ήχος και Εικόνα (1ος Όροφος), Βιοτεχνολογία (2ος Όροφος). Η επαφή με καθένα από τα 65 μόνιμα διαδραστικά εκθέματα, που καλύπτουν τους χώρους της φυσικής, της χημείας, των υλικών, των τηλεπικοινωνιών, των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της βιοτεχνολογίας, αποτελεί για τον επισκέπτη το ξεκίνημα μιας πρωτότυπης, ζωντανής και εξαιρετικά διαδραστικής «περιπέτειας». Πατώντας κουμπιά, μετρώντας δείγματα, χρησιμοποιώντας διακόπτες και μοχλούς, συνδυάζοντας εικόνες και ήχους, ο επισκέπτης μπορεί να διαδρά με το εκθεσιακό περιβάλλον, παρατηρώντας τα αποτελέσματα των ενεργειών του και αντιδρώντας σ’ αυτά. Μέσα από τα εκθέματα θα μάθετε τι είναι οι περιβόητες οπτικές ίνες και οι οθόνες υγρών κρυστάλλων, αλλά και τα υλικά με μνήμη! Θα παίξετε εικονικά κρουστά, θα εξετάσετε πόσο καλή είναι η ακοή σας και αν τα γυαλιά ηλίου σας σας προστατεύουν από τις επικίνδυνες ακτινοβολίες. Επιπλέον, θα μάθετε πώς γίνονται τα 3D γραφικά, θα δείτε αληθινά δείγματα dna, δέρμα καρχαρία και άλλα πολλά!

Γραφείο Τύπου
Λία Πανταζοπούλου: 210 9469684, e-mail: liap@eugenfound.edu.gr

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Το Αργεντίνικο Τάνγκο σας δίνει ραντεβού το Σάββατο 16 Απριλίου στο Cyber's

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα ... Η Μήδεια στον Ευριπίδη λέει «θα προτιμούσα να πολεμήσω τρεις φορές παρά να γεννήσω μία»

Στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν έχαιρε μεγάλης υπολήψεως. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν φτιάξει κοινωνίες πολεμιστών και εμπόρων που ήταν κατεξοχήν ανδροκρατικές, ενώ οι γυναίκες ήταν χρήσιμες για τη σεξουαλική ικανοποίηση των ανδρών και βέβαια για την αναπαραγωγή. Η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών ήταν οι σοβαρότερες αρμοδιότητες που είχε η γυναίκα. Οι μητέρες είχαν σοβαρότατη αποστολή να επιτελέσουν, κυρίως όταν έπρεπε να αναθρέψουν αγόρια, γιατί τα νεογέννητα κορίτσια ήταν γενικώς ανεπιθύμητα. Η συνήθης πρακτική για ανεπιθύμητα παιδιά, δηλαδή κορίτσια ή άρρωστα νεογέννητα, δεν ήταν βρεφοκτονία, αλλά η εγκατάλειψή τους σε μια ερημιά, η «έκθεσις». Τοκετός στην αρχαιότητα. Ανάγλυφο του 5ου π.Χ αιώνα Σύμφωνα με ιστορικές εκτιμήσεις, το 10% των νεογέννητων κοριτσιών πετιόντουσαν στις ερημιές και πέθαιναν.