Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Στη δημοκρατία οι κυβερνήσεις εκλέγονται για να αποφασίζουν και να διοικούν με δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο τους πολίτες και τη χώρα. Στόχος κάθε πολιτείας οφείλει να είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών αξιοποιώντας με το καλύτερο δυνατό τρόπο τους διαθέσιμους πόρους. Οι αποφάσεις της κάθε κυβέρνησης θα πρέπει να είναι δίκαιες για να είναι αποδεκτές και εφαρμόσιμες από το κοινωνικό σύνολο. Αποφάσεις που προκαλούν το δημόσιο αίσθημα ή πλήττουν κοινωνικά ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες είναι ακραίες και δημιουργούν κλίμα αντίδρασης και ανυπακοής, απαξιώνοντας την πολιτική και κρατική εξουσία στα μάτια των πολιτών. Ακραίες αποφάσεις δημιουργούν ακραίες αντιδράσεις. Οι ακραίες αντιδράσεις των πολιτών μπορεί να είναι παρεκβατικές, ωστόσο είναι αποτέλεσμα αγανάκτησης από αποφάσεις που κρίνονται λανθασμένες.
Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη μια ακραία κινηματική αντίδραση πολιτών με κεντρικό σύνθημα «Δεν Πληρώνω». Ανεπιτυχώς η κυβέρνηση προσπάθησε με δηλώσεις Υπουργών της να πείσει ότι η συγκεκριμένη αντίδραση είναι πολιτικά καθοδηγούμενη. Στο κίνημα πολιτών που στηρίζουν έμπρακτα την ακραία άποψη «Δεν Πληρώνω» ανήκουν απλοί πολίτες και στελέχη διαφόρων κομμάτων.
Άρα δεν πρόκειται για μια πολιτικά καθοδηγούμενη κίνηση, αλλά για μια αγανακτισμένη αντίδραση πολιτών που στο παρελθόν μπορεί να υπήρξαν και υποδειγματικοί πολίτες και όχι απαραίτητα «τζαμπατζήδες» όπως με ευκολία χαρακτηρίστηκαν. Πως όμως είναι δυνατόν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες σε όλη τη χώρα να αρνούνται να πληρώσουν διόδια και εισιτήρια στα μέσα μαζικής μεταφοράς, υιοθετώντας μια ακραία συμπεριφορά; Μήπως το κίνημα «Δεν Πληρώνω» είναι προϊόν ακραίων αποφάσεων;
Ο Γ. Σουφλιάς, όταν ήταν Υπουργός, ανέθεσε σε κοινοπραξίες κατασκευαστών και τραπεζών να συντηρήσουν υφιστάμενους και να κατασκευάσουν νέους αυτοκινητόδρομους με δανειακά κεφάλαια, παραχωρώντας τους ως αντάλλαγμα την εκμετάλλευση, μέσω των διοδίων, των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων για 30 χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν σε υπό κατασκευή δρόμους να προστεθούν νέα μετωπικά διόδια, να δημιουργηθούν παράπλευρα διόδια και να αυξηθούν οι χρεώσεις σε ήδη υφιστάμενους σταθμούς διοδίων. Τα καταβαλλόμενα διόδια τριπλασιάστηκαν σε 3 χρόνια. Κοινοπραξίες που συντηρούσαν δρόμους που είχαν κατασκευαστεί με πόρους της Ε.Ε. και της Ελλάδας πολλαπλασίασαν τα διόδια για να χρηματοδοτήσουν νέους αυτοκινητοδρόμους, με αποτέλεσμα χρήστες υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων να πληρώνουν για άλλους αυτοκινητοδρόμους, ενώ σε υπό κατασκευή δρόμους τοποθετήθηκαν διόδια, τα οποία καταβάλλουν χρήστες που διέρχονται από έναν ημιτελή αυτοκινητόδρομο.
Επίσης, τοποθετήθηκαν διόδια σε περιοχές που δεν υπήρχαν παράδρομοι, όπως στην περίπτωση της Πελασγίας. Ο Δήμαρχος Στυλίδας Α. Γκλέτσος έγινε ήρωας στο Πανελλήνιο από μια ακραία κίνηση του γιατί απλά είχε δίκιο στην ουσία της αντίδρασης του. Στη συγκεκριμένη περιοχή δεν υπάρχει παράδρομος και οι πάντες όφειλαν να περνούν μέσω διοδίων. Τη βραδιά που ο Δήμαρχος έμεινε στο κρατητήριο, η εταιρεία εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου ανανέωσε τις κάρτες δωρεάν διέλευσης των κατοίκων της περιοχής, που η ίδια είχε αναστείλει, και ο αρμόδιος Υφυπουργός ανακοίνωσε, και πολλοστή φορά, την κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου. Άρα, με τις ενέργειες τους, εταιρεία εκμετάλλευσης και Υπουργείο, αναγνώρισαν σε ένα βράδυ τις «παραλείψεις» τους, γεγονός που δεν θα είχε συμβεί αν δεν είχε προηγηθεί η ακραία αντίδραση του Δημάρχου.
Στα ελλειμματικά μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει κατά 40% την τιμή του εισιτηρίου, προκειμένου να μειώσει το έλλειμμα. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει κάτι να αντιμετωπίσει τα πλαστά εισιτήρια και τους πολίτες που συστηματικά αποφεύγουν να πληρώνουν το εισιτήριο τους, καθώς οι έλεγχοι είναι πλημμελείς. Δηλαδή με την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου πλήττονται οι συνεπείς πολίτες που πληρώνουν καθημερινά το αντίτιμο του εισιτηρίου. Επισημαίνονται τα εξής: α) στην Αττική υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα, που μπορεί να περιοριστεί με τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες, β) οι χρήστες των μέσων είναι στην πλειοψηφία τους από τα χαμηλά και μεσαία στρώματα που αντιμετωπίζουν σημαντική μείωση του εισοδήματος τους και γ) για το διαχρονικό έλλειμμα των μέσων μαζικής μεταφοράς δεν ευθύνονται οι πολίτες που ακυρώνουν καθημερινά το εισιτήριο τους. Η γέννηση του κινήματος «Δεν Πληρώνω» στις αστικές συγκοινωνίες δεν είναι άσχετη από την αύξηση κατά 40% της τιμής του εισιτηρίου, ενέργεια που πλήττει κατά κύριο λόγω τους ασθενέστερους.
Το ξήλωμα των διοδίων και η καταστροφή των ακυρωτικών μηχανημάτων είναι ακραίες και έκνομες ενέργειες που δεν χαρακτηρίζουν μια σύγχρονη κοινωνία, ωστόσο είναι προϊόν ακραίων, άδικων και αντιλαϊκών αποφάσεων που δεν λαμβάνουν υπόψη τους οικονομικές, εισοδηματικές, κοινωνικές, τοπικές και γεωγραφικές παραμέτρους. Ο κατευνασμός του κινήματος «Δεν Πληρώνω» μπορεί να γίνει μόνο με δίκαιες αποφάσεις της κυβέρνησης και όχι με δηλώσεις περί «τζαμπατζήδων». Πρέπει αφενός να αναθεωρηθεί η πολιτική συνεχούς αύξησης της τιμής των διοδίων και αφετέρου να επανεξεταστεί η αύξηση κατά 40% στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Το Αργεντίνικο Τάνγκο σας δίνει ραντεβού το Σάββατο 16 Απριλίου στο Cyber's

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα ... Η Μήδεια στον Ευριπίδη λέει «θα προτιμούσα να πολεμήσω τρεις φορές παρά να γεννήσω μία»

Στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν έχαιρε μεγάλης υπολήψεως. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν φτιάξει κοινωνίες πολεμιστών και εμπόρων που ήταν κατεξοχήν ανδροκρατικές, ενώ οι γυναίκες ήταν χρήσιμες για τη σεξουαλική ικανοποίηση των ανδρών και βέβαια για την αναπαραγωγή. Η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών ήταν οι σοβαρότερες αρμοδιότητες που είχε η γυναίκα. Οι μητέρες είχαν σοβαρότατη αποστολή να επιτελέσουν, κυρίως όταν έπρεπε να αναθρέψουν αγόρια, γιατί τα νεογέννητα κορίτσια ήταν γενικώς ανεπιθύμητα. Η συνήθης πρακτική για ανεπιθύμητα παιδιά, δηλαδή κορίτσια ή άρρωστα νεογέννητα, δεν ήταν βρεφοκτονία, αλλά η εγκατάλειψή τους σε μια ερημιά, η «έκθεσις». Τοκετός στην αρχαιότητα. Ανάγλυφο του 5ου π.Χ αιώνα Σύμφωνα με ιστορικές εκτιμήσεις, το 10% των νεογέννητων κοριτσιών πετιόντουσαν στις ερημιές και πέθαιναν.