Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Φροντίζουν" για το μέλλον των παιδιών μας στις περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας & Νοτίου Αιγαίου



                                                                                                                
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ                                                           Αλίαρτος,  8/8/2012
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΛΙΑΡΤΟΥ( ΔΗ.Κ.Ε.ΑΛ)
Ριζόμυλος,  Τ.Κ 32001 
Τηλ. 2268024084
         
                                                                                                                                 
Ο κύβος ερρίφθη….
Το τελειωτικό « χτύπημα» έδωσε το ανάλγητο κράτος στους Βρεφονηπιακούς και
Παιδικούς Σταθμούς των δύο Περιφερειών της χώρας ( Στερεάς Ελλάδας & Νοτίου
Αιγαίου), με την διακοπή της χρηματοδότησης του προγράμματος  « Εναρμόνιση
Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής». Η διακοπή αυτή είναι απόρια του
«υψηλού ΑΕΠ» που παρουσιάζουν και η μετάβαση τους  από τον Στόχο 1 στο Στόχο
2 σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Eurostat. Ενδεικτικά αναφέρω τα  ΑΕΠ και
των υπολοίπων περιφερειών: 
Στο 94,3% του μέσου κοινοτικού Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος
διαμορφώθηκε το μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα το 2009,.
Από τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η κοινοτική στατιστική
υπηρεσία προκύπτει επίσης ότι τέσσερις ελληνικές περιφέρειες βρίσκονται κάτω
από το 75% του μέσου κοινοτικού κατά κεφαλήν ΑΕΠ.

Ειδικότερα, οι περιφέρειες με κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάτω του 75% του κοινοτικού
είναι η Ήπειρος (65,3%), η Δυτική Ελλάδα (65,8%), η Ανατολική Μακεδονία και
Θράκη (70,1%) και η Θεσσαλία (72,4%).
Το υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ σημειώνεται στην Αττική (123,9%) και στο
Νότιο Αιγαίο (114%). Ακολουθούν η Στερεά Ελλάδα (87,3%), η Δυτική
Μακεδονία (86,3%), η Κρήτη (84,6%), τα Ιόνια Νησιά (81,4%), το Βόρειο Αιγαίο
(76,4%), η Πελοπόννησος (76,1%) και η Κεντρική Μακεδονία (76%).
Στην ΕΕ-27 το χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ παρατηρείται στο Σεβεροτσαπάτεν
της Βουλγαρίας (27% του κοινοτικού ΑΕΠ), ενώ το υψηλότερο στο κέντρο του
Λονδίνου (332%).
Πηγή: Eurostat
Αναλύοντας τους παραπάνω οικονομικούς δείκτες, όντως οι  περιφέρειες
παρουσιάζουν «υψηλό» ΑΕΠ το οποίο δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είναι 114 %,
& 87,3 %  πλασματικό αντίστοιχα. Αξιολογώντας τα παραπάνω στοιχεία η Τρόικα
εκτίμησε, σαφώς λανθασμένα, ότι στις περιοχές αυτές υπάρχει ευημερία και
οικονομική ανάπτυξη και ως εκ τούτου σταματά η απορρόφηση των κοινοτικών
κονδυλίων γιατί πολύ απλά … «είμαστε πλούσιοι». Το τραγελαφικό της υπόθεσης
είναι ότι από τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η ανεργία
στην Βοιωτία έχει φτάσει  στο 28% και καλπάζει με ρυθμό γεωμετρικής προόδου. Εδώ τίθεται το μεγάλο ερώτημα: Όταν οι αρμόδιοι υπέγραφαν το μνημόνιο δεν
κοίταξαν τους πραγματικούς δείκτες?  Η απάντηση είναι πως ούτε καν είχαν ιδέα περί
τίνος πρόκειται!     
Είναι ευρέως γνωστό ότι η τοπική κοινωνία του Καλλικράτειου Δήμου Αλιάρτου
αντιμετωπίζει ήδη τεράστια οικονομικά προβλήματα και προσπαθεί να επιβιώσει. Οι
οικογένειες των εργαζομένων, αλλά και ανέργων που αυξάνονται μέρα με τη μέρα
εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, βρίσκονται αντιμέτωποι με τον αποκλεισμό των
παιδιών τους από την δυνατότητα λήψης δωρεάν υπηρεσιών φροντίδας από την δομή
του Βρεφονηπιακού Σταθμού Αλιάρτου η οποία αποτελεί βασική κοινωνική παροχή
και στην οποία το κράτος είναι υποχρεωμένο να παράσχει στο πλαίσιο μιας κοινωνίας
αλληλεγγύης.
Προσφάτως, η Ε.Ε.Τ.Α.Α  Α.Ε  η οποία είναι ο Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης του
Έργου « Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής» ανακοίνωσε ότι η
Δομή του Βρεφονηπιακού Σταθμού Αλιάρτου  θα χρηματοδοτηθεί για ένα και
μοναδικό βρέφος για την χρονιά 2012-2013 από τα είκοσι βρέφη που είχε την
περσινή χρονιά! Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι παρόλο που η
Δομή της Αλιάρτου είχε 17  εγκεκριμένες  αιτήσεις μητέρων που πληρούσαν στο
έπακρο τις προϋποθέσεις, εντούτοις με κάποια «μαγικά κόλπα» και λόγω στόχου 2
εγκρίθηκε μόνο μία θέση! 
    
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μας εμπαίζουν! Δεν έχουν ιερό και όσιο να
σκεφτούν ότι η Δομή βαίνει προς κλείσιμο και ότι  προσωπικό της θα βρεθεί αφενός
μεν εκτός εργασίας και αφετέρου  θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο δείκτης της
ανεργίας! Αν επικαλεστούμε την απλή μαθηματική λογική θα δούμε ότι τα  δύο
στατιστικά ποσοστιαία μεγέθη δεν συνάδουν μεταξύ τους, δηλαδή δεν  μπορεί με
28% ανεργία να έχουμε Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν 87,3% ??  
Πρέπει λοιπόν οι αρμόδιοι και κυρίως ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής
Ασφάλισης, οι οποίοι  δεν έχουν κατανοήσει το μέγεθος του προβλήματος να λάβουν
υπόψη τα πραγματικά μεγέθη ώστε οι Περιφέρειες Στερεάς & Νοτίου Αιγαίου να
βγουν από τον στόχο 2 ούτως  ώστε να εισρεύσουν  κοινοτικά κονδύλια για ανάπτυξη
και ευημερία τούτες τις δύσκολες ώρες της κρίσης. Αν αυτό δεν επιτευχθεί, θα
υπάρξει ντόμινο διακοπής χρηματοδότης σε πολλά από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ
όπως Δημόσια Έργα ( π.χ ΕΠΠΕΡΑ), ΟΑΕΔ (π.χ Κοινωφ. Εργασία,
Επιχειρηματικότητα και Ανταγωνιστικότητα), Δημόσιες Επενδύσεις κ.α, τα οποία
αποτελούν κινητήριους μοχλούς της οικονομικής ανάπτυξης του τόπου.       
     
                                                                                                 ΡΑΧΟΥΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
                                                                                             Πρόεδρος της Δημοτικής
                                                                             Επιχείρησης Αλιάρτου ( ΔΗ. Κ.Ε.ΑΛ)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα ... Η Μήδεια στον Ευριπίδη λέει «θα προτιμούσα να πολεμήσω τρεις φορές παρά να γεννήσω μία»

Στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν έχαιρε μεγάλης υπολήψεως. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν φτιάξει κοινωνίες πολεμιστών και εμπόρων που ήταν κατεξοχήν ανδροκρατικές, ενώ οι γυναίκες ήταν χρήσιμες για τη σεξουαλική ικανοποίηση των ανδρών και βέβαια για την αναπαραγωγή. Η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών ήταν οι σοβαρότερες αρμοδιότητες που είχε η γυναίκα. Οι μητέρες είχαν σοβαρότατη αποστολή να επιτελέσουν, κυρίως όταν έπρεπε να αναθρέψουν αγόρια, γιατί τα νεογέννητα κορίτσια ήταν γενικώς ανεπιθύμητα. Η συνήθης πρακτική για ανεπιθύμητα παιδιά, δηλαδή κορίτσια ή άρρωστα νεογέννητα, δεν ήταν βρεφοκτονία, αλλά η εγκατάλειψή τους σε μια ερημιά, η «έκθεσις». Τοκετός στην αρχαιότητα. Ανάγλυφο του 5ου π.Χ αιώνα Σύμφωνα με ιστορικές εκτιμήσεις, το 10% των νεογέννητων κοριτσιών πετιόντουσαν στις ερημιές και πέθαιναν.