Χαλάρωση των κανόνων για τους ξένους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε σχολεία της Αγγλίας.

Η αλλαγή θα επιτρέψει σε εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο με ισοδύναμα προσόντα και εμπειρία να υποβάλουν αίτηση για θέσεις εργασίας.




Ειδικευμένοι εκπαιδευτικοί από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου θα μπορούν να εργάζονται σε σχολεία της Αγγλίας, εφόσον διαθέτουν ισοδύναμα διαπιστευτήρια και εμπειρία τουλάχιστον ενός έτους στην τάξη, δήλωσαν οι υπουργοί.

Η αλλαγή, η οποία τίθεται σε ισχύ το επόμενο έτος, θα ανοίξει ευκαιρίες για εκπαιδευτικούς από χώρες εκτός των 39 όπου αναγνωρίζονται σήμερα τα προσόντα διδασκαλίας, οι οποίες περιλαμβάνουν όλη την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Αυστραλία. Μέχρι τώρα, οι εκπαιδευτικοί από άλλες χώρες έπρεπε να πληρώσουν για να μετεκπαιδευτούν πριν μπορέσουν να διδάξουν σε αγγλικά σχολεία.
Ο υπουργός σχολείων, Robin Walker, δήλωσε: "Η εμπειρογνωμοσύνη στην οποία στηριζόμαστε δεν πρέπει να περιορίζεται από τη γεωγραφική θέση", και ότι ήθελε η Αγγλία να είναι "το πιο ελκυστικό μέρος στον κόσμο για να γίνει κανείς δάσκαλος - αυτό σημαίνει εκπαίδευση παγκόσμιας κλάσης, υψηλά πρότυπα και, κυρίως, ευκαιρίες".

Οι εκπαιδευτικοί που ξεκινούν την καριέρα τους θα έχουν την ίδια περίοδο εισαγωγής με τους εκπαιδευτικούς στην Αγγλία, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου ωρολογίου προγράμματος και της πρόσβασης σε μέντορα και ανάπτυξη. Θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στο ίδιο ακαδημαϊκό επίπεδο με αυτό της Αγγλίας, συμπεριλαμβανομένου του πανεπιστημιακού πτυχίου, και θα πρέπει να επιδεικνύουν καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

Οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για το καθεστώς του ειδικευμένου εκπαιδευτικού και, εάν η κυβέρνηση κρίνει ότι τα προσόντα τους αντιστοιχούν σε εκείνα των εκπαιδευτικών στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για θέσεις εργασίας σε σχολεία, τα οποία θα χρηματοδοτήσουν τη θεώρηση ειδικευμένου εργαζομένου, εάν η αίτησή τους είναι επιτυχής.

Οι διευθυντές σχολείων δήλωσαν ότι η κίνηση αυτή αποτελεί ένδειξη της "πολύ σοβαρής έλλειψης εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και τα κολέγια".

Η Julie McCulloch, διευθύντρια πολιτικής στην Ένωση Διευθυντών Σχολείων και Κολλεγίων, χαιρέτισε την κίνηση, αλλά πρόσθεσε: "Η κυβέρνηση χάνει επανειλημμένα τους δικούς της στόχους αρχικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών και πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί εγκαταλείπουν στη συνέχεια το επάγγελμα νωρίς στη σταδιοδρομία τους".

Είπε ότι αυτό άφησε τα σχολεία να αγωνίζονται να καλύψουν τις κενές θέσεις και ότι αυτό "επηρεάζει ιδιαίτερα εκείνα που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες προκλήσεις".

"Το πρόβλημα είναι ότι τα σχολεία και τα κολέγια υποχρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση, υπόκεινται σε ένα υπερβολικά σκληρό καθεστώς λογοδοσίας και ότι η κυβέρνηση προήδρευσε μιας μακράς περιόδου λιτότητας στους μισθούς, η οποία είδε την πραγματική αξία των μισθών να διαβρώνεται επί πολλά χρόνια", είπε.

Ζήτησε "μια πιο στρατηγική προσέγγιση που να υποστηρίζεται από περισσότερες επενδύσεις", καθώς η διδασκαλία είναι μια "φανταστική δουλειά, αλλά δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αγωνιζόμαστε να προσλάβουμε και να διατηρήσουμε προσωπικό όταν αυτό είναι φθαρμένο και κακοπληρωμένο".

Πηγή: The Guardian
Rachel Hall

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις