Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

2011 – Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού.

Σας ενημερώνουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε στις 2 Δεκεμβρίου 2010, στις Βρυξέλλες, το 2011 ως Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού, παρουσιάζοντας το σύνθημα της χρονιάς: «Γίνε εθελοντής! Η προσφορά σου είναι σημαντική».

Για να προβάλλει το έργο των εθελοντών και να παροτρύνει και άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού 2011 έχει τέσσερις βασικούς στόχους:
-        Εξάλειψη των εμποδίων για τον εθελοντισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση
-        Ενίσχυση των εθελοντικών οργανώσεων και βελτίωση της ποιότητας του εθελοντισμού
-        Ανταμοιβή και αναγνώριση των εθελοντικών δραστηριοτήτων
-        Ευαισθητοποίηση όσον αφορά την αξία και τη σημασία του εθελοντισμού.
Για την επίτευξη των στόχων αυτών, η Επιτροπή θα ενθαρρύνει την ανταλλαγή ορθών πρακτικών μεταξύ των εθνικών αρχών και των εθελοντικών οργανώσεων στα κράτη μέλη. Μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στην κατάρτιση των εθελοντών, στην πιστοποίηση και τη διασφάλιση της ποιότητας, καθώς και στην εξεύρεση των κατάλληλων ευκαιριών για τους δυνητικούς εθελοντές. Η Επιτροπή θα ενθαρρύνει νέες πρωτοβουλίες δικτύωσης, ευρωπαϊκής εμβέλειας, με στόχο την προώθηση των διασυνοριακών ανταλλαγών και συνεργιών ανάμεσα σε εθελοντικές οργανώσεις και άλλους κλάδους, ιδίως του επιχειρηματικού κόσμου.
Στη διάρκεια του Έτους Εθελοντισμού, θα προβληθούν και θα προωθηθούν ποικίλες δραστηριότητες και σχέδια. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτά περιλαμβάνουν:
o    Περιοδεία Ευρωπαϊκού Έτους Εθελοντισμού: Εθελοντές θα περιοδεύουν στις χώρες της Ε.Ε., προβάλλοντας το έργο τους, ερχόμενοι σε επαφή με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και το ευρύτερο κοινό.
o    Αναμετάδοση Ευρωπαϊκού Έτους Εθελοντισμού: 27 εθελοντές ρεπόρτερ θα παρακολουθούν το έργο 54 εθελοντικών οργανώσεων και θα κάνουν σχετικά ρεπορτάζ, τα οποία θα μεταδίδονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Στο τέλος του έτους, όλα τα ρεπορτάζ θα συγκεντρωθούν για να δημιουργηθεί μια ταινία σχετικά με το Ευρωπαϊκό Έτος και την περιοδεία του.
o    Τέσσερις θεματικές διασκέψεις θα οργανωθούν, εντός του 2011, για να προβληθούν βασικά ζητήματα που άπτονται του εθελοντισμού:
-       8 Ιανουαρίου στη Βουδαπέστη: Αναγνώριση του Εθελοντισμού
-       Μάιος/Ιούνιος: Ανάδειξη των εθελοντών και της πολύτιμης συνεισφοράς τους
-       Οκτώβριος:  Ενίσχυση των εθελοντικών οργανώσεων
-       Δεκέμβριος: Καταληκτική διάσκεψη σχετικά με τις μελλοντικές προκλήσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάζεται στενά με εθελοντικές οργανώσεις (Alliance of European Voluntary Service Organisations), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα κράτη μέλη, την Επιτροπή των Περιφερειών, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, το Συμβούλιο της Ευρώπης και τους Εθελοντές των Ηνωμένων Εθνών.
Περισσότερες πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:  http://europa.eu/volunteering/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.