Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι γυναίκες πιο καλόψυχες σε σχέση με τους άνδρες

Το λεγόμενο «ασθενές» φύλο είναι φαίνεται και πιο καλόψυχο λόγω γονιδίων, αφού μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες έχουν ισχυρότερη γενετική προδιάθεση, σε σχέση με τους άνδρες, να βοηθούν τους γύρω τους.
Οι ερευνητές, υπό τον ψυχολόγο Γκάρι Λιούις του πανεπιστημίου του Εδιμβούργου,  μελέτησαν περίπου 1.000 ζεύγη ταυτόσημων και μη ταυτόσημων διδύμων και διαπίστωσαν ότι η τάση βοήθειας των άλλων στις μεν γυναίκες μπορεί να αποδοθεί σε ποσοστό περίπου 50% στα γονίδια (το υπόλοιπο στην ανατροφή και το περιβάλλον), ενώ στους άνδρες το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνά το 20%.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι το εύρημα αυτό ενισχύει την άποψη πως ορισμένοι άνθρωποι από μικρά παιδιά έχουν έμφυτη μια κοινωνική τάση.
Η νέα έρευνα δείχνει ότι οι γυναίκες, περισσότερο από τους άνδρες, έχουν εκ γενετής την τάση να είναι γενναιόδωρες και να βοηθούν άλλους ανθρώπους, στο βαθμό που έχουν πάρει παράλληλα και την κατάλληλη ανατροφή.
Στην επιστημονική κοινότητα υπάρχει μια έντονη διαμάχη κατά πόσο οι άνθρωποι είναι έμφυτα αλτρουιστές. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι εξελιχτήκαμε να είμαστε αλτρουιστές ανεξάρτητα από εξωτερικές επιδράσεις και άλλοι θεωρούν ότι κατά βάση είμαστε εγωιστές και χρειαζόμαστε το κατάλληλο εξωτερικό περιβάλλον για να δείξουμε τον «καλό» εαυτό μας στους άλλους. Η νέα μελέτη, όπως είπε ο Λιούις, «δείχνει ότι στον κόσμο υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ανθρώπων. Για μερικούς είναι εύκολο να δείχνουν συμπεριφορές υπέρ της κοινωνίας, ενώ άλλοι χρειάζονται βοήθεια για αυτό».
Οι ερευνητές ζήτησαν από τα ζεύγη διδύμων να απαντήσουν σε ορισμένα ερωτήματα, όπως αν θα ήσαν πρόθυμοι να παραστούν σε ένα δικαστήριο ως μάρτυρες μετά από ένα τροχαίο ατύχημα τρίτου προσώπου ή αν θα ήσαν διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερους φόρους οι ίδιοι, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν από το κράτος υψηλοτέρου επιπέδου υπηρεσίες υγείας για άλλους ανθρώπους. Οι επιστήμονες σύγκριναν τις απαντήσεις τόσο μεταξύ των δύο φύλων, όσο και μεταξύ των ταυτόσημων διδύμων (που μοιράζονται εξίσου γονίδια και ανατροφή) και των μη ταυτόσημων διδύμων (που έχουν κοινή μεν την ανατροφή των γονέων, αλλά όχι όλα τα γονίδια).
Οι ερευνητές, έτσι, μπόρεσαν να βγάλουν συμπεράσματα για τον ξεχωριστό ρόλο των γονιδίων και του περιβάλλοντος στα δύο φύλα, ανάλογα με τον τύπο της προσωπικότητας. Συμπέραναν ότι σε μια προσωπικότητα που είναι ανοιχτή στους άλλους ανθρώπους και πρόθυμη να τους συμπαρασταθεί, στις μεν γυναίκες παίζει ισχυρό ρόλο ο γενετικός παράγων (εξίσου με τον περιβαλλοντικό), ενώ στους άνδρες πολύ λιγότερο, καθώς κυριαρχεί η επίδραση του περιβάλλοντος.

ΑΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.