Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Σύμφωνο των Δημάρχων για τη βιώσιμη ενέργεια


Ο παγκόσμιος αγώνας κατά της κλιματικής αλλαγής απαιτεί γενναία μέτρα σε όλους τους τομείς : βιομηχανία, μεταφορές, γεωργία, αστικές δραστηριότητες.
Το Σύμφωνο των Δημάρχων είναι μια δέσμευση των πόλεων που το έχουν υπογράψει για να επιτύχουν αποτελέσματα πέραν των στόχων της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 δια της βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας και της παραγωγής και χρήσης καθαρότερης ενέργειας
Τι μπορούν να κάνουν οι πόλεις και τα δημοτικά τους συμβούλια για αυτό ; Πολλά. Να ελαχιστοποιήσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα υλοποιώντας δράσεις εξοικονόμησης, να συμβάλουν στη παραγωγή πράσινης ενέργειας, να πειθαρχήσουν σε ποσοτικούς στόχους παγκόσμιας αποδοχής, όπως η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 20 %.
Οι πόλεις λοιπόν που έχουν αποδεχτεί σε όλο τον κόσμο ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα ίδρυσαν ένα δίκτυο κοινών δράσεων και στόχων.
Είναι το λεγόμενο «Σύμφωνο των Δημάρχων». Tα μέλη του Συμφώνου δεσμεύονται ότι θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 πάνω από 20%,μέσω της υλοποίησης δικού τους Σχεδίου Δράσης για τη Βιώσιμη Ενέργεια (SEAP), το οποίο πρέπει να υποβάλουν μέσα σε ένα χρόνο. Ακολούθως οφείλουν να δημοσιεύουν περιοδικές εκθέσεις που θα σκιαγραφούν την πρόοδο των σχεδίων δράσης τους.

Στο Σύμφωνο των Δημάρχων έχουν ενταχτεί εκατοντάδες πόλεων σε όλο τον κόσμο και μεταξύ αυτών πενήντα ελληνικές πόλεις. Από πράσινα συνθήματα και υποσχέσεις χορτάσαμε . Από πράσινες δράσεις όμως είμαστε μονίμως πεινασμένοι .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…