Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

“Όταν θα πληρώσω το χρέος μου θα είμαι ελεύθερη» λέει η Lalti


Στην Ινδία μιλάμε για ανθρώπινη δουλεία. Ολόκληρες οικογένειες, οι ενήλικες και τα παιδιά τους ξεπληρώνουν τα χρέη τους μέσα από μη αμειβόμενη εργασία. Ονομάζονται bonded laborers, είναι οι άνθρωποι εκείνοι οι οποίοι για χρέος που μπορεί να πήρε ένα οποιαδήποτε μέλος της οικογένειάς τους αναλαμβάνουν να το ξεχρεώσουν με την εργασία τους για την οποία θα παίρνουν μόνο λίγο φαγητό. Οι ανθρωπιστικές οργανώσεις τους ονομάζουν Σύγχρονους Σκλάβους. Εργάζονται από την ανατολή του ηλίου μέχρι τη δύση του, είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και εργάζονται ακόμα και όταν είναι άρρωστοι. Η δουλειά τους είναι να φτιάχνουν τούβλα για την κατασκευή νέων οικισμών-τους δίνουν μεγάλα κομμάτια από χώμα τα οποία εκείνοι τα σπάνε και στη συνέχεια δημιουργούν μια λάσπη, την οποία μαλάζουν.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι πως οι άνθρωποι αυτοί παραμένουν δούλοι για πάντα ακόμα και αν η συμφωνία που έχουν κάνει με τους κατασκευές είναι για κάποια χρόνια. ‘Όπως επισημαίνει και η Supriya Awasthi, Διευθύντρια της Μ.Κ.Ο Free the slaves , κίνησης για την εξάλειψη της δουλείας σ’όλο τον κόσμο, πως υπάρχουν 27 εκατομμύρια άνθρωποι γύρω μας που ζουν σε καθεστώς δουλείας , και το μεγαλύτερο μέρος αυτών ζουν στην ινδία.

Και μιλάμε για χρέη των 22$.

Μήπως και εμείς στις δυτικές κοινωνίες, που πολύ καλά είχαμε ναρκωθεί από την θαλπωρή που μας πρόσφεραν τα τραπεζικά ιδρύματα, ξυπνήσουμε ένα πρωί και αντικρύσουμε έναν κόσμο που θα δεν θα διαφέρει καθόλου από την πραγματικότητα που αυτή τη στιγμή ζουν παιδιά στην Ινδία; Μπορεί τότε να ευαισθητοποιηθούμε, να κάνουμε και έναν μαραθώνιο συμπαράστασης, και έτσι να «απομακρύνουμε» τον εφιάλτη, ελπίζοντας πως αυτός ο εφιάλτης στην χειρότερη των περιπτώσεων να μας επισκεφτεί μόνο στα όνειρά μας και ποτέ στη ζωή μας ή σε εκείνη των παιδιών μας. 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://thecnnfreedomproject.blogs.cnn.com/2011/03/08/generations-pay-off-debts-through-slavery/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.