Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα "κουτάβια" ξυπνούν τον καλό μας εαυτό

Σύμφωνα με νέα έρευνα, τα κουτάβια εγείρουν ορμόνες από το σώμα μας που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά. Εκτός από τα γνωστά οφέλη από τη συγκατοίκηση με ζώα, άλλο ένα καλό έρχεται να προστεθεί.

Οι σκύλοι είναι γνωστό ότι είναι αφοσιωμένοι σύντροφοι και πολλές έρευνες έδειξαν ότι πέραν της αφοσίωσης μας προσφέρουν πολλά καλά: χαμηλή πίεση, αντιμετώπιση κατάθλιψης, γερό ανοσοποιητικό.Μία νέα έρευνα από το πανεπιστήμιο του Missouri δείχνει ότι οι ορμονικές αλλαγές που προκύπτουν από τη συμβίωση ανθρώπων – σκύλων βοηθάνε τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη και όσες διαταραχές προκύπτουν από το άγχος.

Λίγα λεπτά με ένα σκυλί απελευθερώνει ορμόνες που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται ευφορία, όπως η σεροτονίνη, η προλακτίνη και η οξυτοκίνη. Επίσης, τα χάδια στο ζώο μας μειώνουν την ορμόνη του άγχους, την κορτιζόλη.


Οι σκύλοι θεραπείας, για παράδειγμα, που επισκέπτονται νοσοκομεία, άρρωστα παιδιά κ.α. βοηθούν στην ανάρρωση τους και την επανένταξή τους. Οι επιστήμονες προσπαθούν να αποφασίσουν ποιοι τύποι ανθρώπων ωφελούνται περισσότερο από τα ζώα και πόσο συχνά πρέπει να έχουν επαφή μαζί τους για να έχουν αυτά τα καλά αποτελέσματα.

Αυτή τη φορά, στη νέα έρευνα, ελέγχθηκαν 50 ιδιοκτήτες σκύλων και 50 άνθρωποι που δεν είχαν σκύλο οι οποίοι κάθισαν σε ένα ήσυχο δωμάτιο για 15-40 λεπτά, με το σκύλο τους, με έναν φιλικό αλλά όχι δικό τους σκύλο και με ένα σκυλί-ρομπότ, που μελετάται αν είναι ωφέλιμο για παρέα στους ηλικιωμένους που δεν μπορούν να φροντίσουν σωστά ένα ζωντανό ζώο.

Κάθε συνεδρία περιελάμβανε ήρεμο χάϊδεμα του ζώου και οι ερευνητές πήραν δείγμα αίματος από τους ανθρώπους και τους σκύλους, στην αρχή της συνεδρίας. Παρακολουθούσαν επίσης την πίεση τους κάθε 5 λεπτά. Η πίεση των σκύλων έπεφτε μόλις κάποιος τα χάιδευε ενώ η πίεση των ανθρώπων έπεφτε 10% σε 15-30 λεπτά αφότου άρχιζαν να χαϊδεύουν ένα ζώο!

Η έρευνα έδειξε ότι τα επίπεδα σεροτονίνης αυξάνονται όται ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με τον δικό του σκύλο αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με ξένο σκύλο. Η σεροτονίνη αυξανόταν και κατά την επαφή με το σκύλο-ρομπότ! Οι αλλαγές στη σεροτονίνη αποκαλύπτουν τον μηχανισμό μέσω του οποίου επηρεάζουν τα ζώα την υγεία μας.

Υπάρχει ένας φυσιολογικός μηχανισμός όταν χαλαρώνουμε με το σκύλο μας, που είναι παρόμοιος με αυτόν όταν κάνουμε άλλα πράγματα χαλάρωσης, όπως η κατανάλωση σοκολάτας. Δηλαδή, το ζεστό συναίσθημα των σκυλιών και των ζώων μας γενικά δεν είναι κάτι που «μαθαίνεται’» αλλά είναι ήδη μέσα μας.

www.medicalnews.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Προβλήματα σχολικής τάξης και διαχείριση κρίσεων

Θα αναφερθούμε σε προβλήματα λειτουργί­ας της σχολικής τάξης και σε γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σ’ αυτήν. Τα γεγονότα αυτά συναρτώνται με τη σύνθεση της τάξης, με τα χαρακτηριστικά και τη διδακτική προσέγγιση των διδασκόντων, αλλά και με γενικότερους παράγοντες, όπως είναι το θεσμικό πλαίσιο της παιδείας, οι τοπικές κοινωνικές συνθήκες, η ευρύτερη κατάσταση στο κόσμο και στην ελληνική κοινωνία.
Η αντιμετώπιση και η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που εκδηλώνονται στο επίπεδο της τάξης αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία του ρόλου κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαιτέ­ρως του κοινωνιολόγου, ο οποίος λόγω της ειδικότητάς του έχει μια ιδιαί­τερη ευαισθησία και κατανόηση για τις συνέπειες αυτών των προβλημάτων στη ζωή των παιδιών και στην εκπαίδευσή τους.