Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ: Τρέφομαι μεσογειακά, ζω καλύτερα»

Σε εξέλιξη βρίσκεται από το Υπουργείο Παιδείας,  Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός με τίτλο:  «ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ: Τρέφομαι μεσογειακά,  ζω καλύτερα», στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας  και με θέμα την ελληνική μεσογειακή διατροφή.
«Η Μεσογειακή Διατροφή, εντάχθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 2010, στον Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO», τονίζει η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας,  Φώφη Γεννηματά. «Είναι ένας πραγματικός θησαυρός που πρέπει να ανακαλύψουμε ξανά, όλοι, μικροί και μεγάλοι. Δυστυχώς οι  αλλαγές  στις  διατροφικές συνήθειες που παρατηρούνται  τα  τελευταία  χρόνια  στη  χώρα  μας,  μας  απομακρύνουν  όλο  και  περισσότερο από τον  παραδοσιακό  ελληνικό  τρόπο  διατροφής, ενώ την ίδια στιγμή  το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας εμφανίζεται έντονο, καθώς τα  Ελληνόπουλα  είναι τα  πιο υπέρβαρα  παιδιά  σε σχέση με τα συνομήλικα τους στην Ευρώπη».

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, τα παιδιά καλούνται να συγκεντρώσουν  παραδοσιακές συνταγές  μαγειρικής, που  να συνοδεύονται από στοιχεία σχετιζόμενα με τον τόπο και τη λαϊκή παράδοση και να δημιουργήσουν ζωγραφιά, αφίσα και βίντεο με θέμα την ελληνική  διατροφή.
Ο διαγωνισμός διοργανώνεται σε συνεργασία με την Εκπαιδευτική Τηλεόραση και οι συμμετοχές  υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο micro-site «ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ» της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης www.i-create.gr, με βάση ειδικές τεχνικές προδιαγραφές που βρίσκονται αναρτημένες στο site.
Επιπλέον σχεδιάζεται η δημιουργία ειδικής θεματικής ενότητας για την ελληνική διατροφή στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα, όπου ήδη φιλοξενείται το θεματικό δίκτυο για την δημιουργικότητα net.gr

Ο διαγωνισμός θα παρουσιαστεί ως  δράση ευαισθητοποίησης για τη διατροφή, στο πλαίσιο της εγγραφής της Μεσογειακής Διατροφής στον κατάλογο  της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO,  στην διακρατική (από πλευράς Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας, Μαρόκου)  συνάντηση των εμβληματικών κοινοτήτων για τη Μεσογειακή Διατροφή, που γίνεται στην  Κορώνη 2-5 Ιουνίου 2011.


Το υλικό που θα προκύψει από το διαγωνισμό θα επιλεγεί από επιτροπή ειδικών σε θέματα γεύσης, διατροφής και πολιτισμού και θα αποτελέσει τον κορμό δράσεων, ώστε να μεταφερθεί στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο ένα καθαρό μήνυμα για το ελληνικό γαστρονομικό πνεύμα και τη σχέση του με την ιστορία, τη γεωγραφία, την οικογένεια, την τέχνη, τη βιωματική εκπαίδευση, τη θρησκεία, τα ήθη και τα τοπικά έθιμα .












Δελτίο Τύπου 01/06/2011

«ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ: Τρέφομαι μεσογειακά, ζω καλύτερα»

Σε εξέλιξη βρίσκεται από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός με τίτλο: «ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ: Τρέφομαι μεσογειακά, ζω καλύτερα», στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας και με θέμα την ελληνική μεσογειακή διατροφή.
«Η Μεσογειακή Διατροφή, εντάχθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 2010, στον Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO», τονίζει η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Φώφη Γεννηματά. «Είναι ένας πραγματικός θησαυρός που πρέπει να ανακαλύψουμε ξανά, όλοι, μικροί και μεγάλοι. Δυστυχώς οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, μας απομακρύνουν όλο και περισσότερο από τον παραδοσιακό ελληνικό τρόπο διατροφής, ενώ την ίδια στιγμή το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας εμφανίζεται έντονο, καθώς τα Ελληνόπουλα είναι τα πιο υπέρβαρα παιδιά σε σχέση με τα συνομήλικα τους στην Ευρώπη».
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, τα παιδιά καλούνται να συγκεντρώσουν παραδοσιακές συνταγές μαγειρικής, που να συνοδεύονται από στοιχεία σχετιζόμενα με τον τόπο και τη λαϊκή παράδοση και να δημιουργήσουν ζωγραφιά, αφίσα και βίντεο με θέμα την ελληνική διατροφή.
Ο διαγωνισμός διοργανώνεται σε συνεργασία με την Εκπαιδευτική Τηλεόραση και οι συμμετοχές υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο micro-site «ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ» της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης www.i-create.gr, με βάση ειδικές τεχνικές προδιαγραφές που βρίσκονται αναρτημένες στο site.
Επιπλέον σχεδιάζεται η δημιουργία ειδικής θεματικής ενότητας για την ελληνική διατροφή στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα, όπου ήδη φιλοξενείται το θεματικό δίκτυο για την δημιουργικότητα net.gr
Ο διαγωνισμός θα παρουσιαστεί ως δράση ευαισθητοποίησης για τη διατροφή, στο πλαίσιο της εγγραφής της Μεσογειακής Διατροφής στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, στην διακρατική (από πλευράς Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας, Μαρόκου) συνάντηση των εμβληματικών κοινοτήτων για τη Μεσογειακή Διατροφή, που γίνεται στην Κορώνη 2-5 Ιουνίου 2011.

Το υλικό που θα προκύψει από το διαγωνισμό θα επιλεγεί από επιτροπή ειδικών σε θέματα γεύσης, διατροφής και πολιτισμού και θα αποτελέσει τον κορμό δράσεων, ώστε να μεταφερθεί στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο ένα καθαρό μήνυμα για το ελληνικό γαστρονομικό πνεύμα και τη σχέση του με την ιστορία, τη γεωγραφία, την οικογένεια, την τέχνη, τη βιωματική εκπαίδευση, τη θρησκεία, τα ήθη και τα τοπικά έθιμα .


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποιά τα χαρακτηριστικά ενός καλού δασκάλου;

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις. Εκτός από καλοί δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι και καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές.
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική στην εκπαίδευση επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβ…

Παρουσίαση βιβλίου στο Λεοντάρι Αλιάρτου-Θεσπιέων

Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα ... Η Μήδεια στον Ευριπίδη λέει «θα προτιμούσα να πολεμήσω τρεις φορές παρά να γεννήσω μία»

Στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα δεν έχαιρε μεγάλης υπολήψεως. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν φτιάξει κοινωνίες πολεμιστών και εμπόρων που ήταν κατεξοχήν ανδροκρατικές, ενώ οι γυναίκες ήταν χρήσιμες για τη σεξουαλική ικανοποίηση των ανδρών και βέβαια για την αναπαραγωγή. Η γέννηση και η ανατροφή των παιδιών ήταν οι σοβαρότερες αρμοδιότητες που είχε η γυναίκα. Οι μητέρες είχαν σοβαρότατη αποστολή να επιτελέσουν, κυρίως όταν έπρεπε να αναθρέψουν αγόρια, γιατί τα νεογέννητα κορίτσια ήταν γενικώς ανεπιθύμητα. Η συνήθης πρακτική για ανεπιθύμητα παιδιά, δηλαδή κορίτσια ή άρρωστα νεογέννητα, δεν ήταν βρεφοκτονία, αλλά η εγκατάλειψή τους σε μια ερημιά, η «έκθεσις». Τοκετός στην αρχαιότητα. Ανάγλυφο του 5ου π.Χ αιώνα Σύμφωνα με ιστορικές εκτιμήσεις, το 10% των νεογέννητων κοριτσιών πετιόντουσαν στις ερημιές και πέθαιναν.